Special ict

Special ict = Special Information & Communication Technology for Special & General Education

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Ταμπλέτες για τους αναλφάβητους με ενθαρρυντικά αποτελέσματα

Το πρόγραμμα O.L.P.C. (One Laptop Per Child) προσφέρει, εδώ και καιρό, προσιτές συσκευές υπολογιστών σε αναπτυσσόμενες χώρες, σε μία προσπάθεια να δώσει βαρύτητα στην «τεχνολογική» εκπαίδευση των παιδιών εκεί, φαίνεται όμως ότι, τώρα τελευταία, διαφοροποιείται λιγάκι, έχοντας και επιπλέον σκοπούς. H σχετική οργάνωση, σε μία πρόσφατη δραστηριοποίησή της, μοίρασε tablets σε δύο απομονωμένα χωριά κοντά στην Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, με στόχο να διαπιστώσει πόσο εύκολα τα παιδιά μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν τις δυνατότητές τους, χωρίς κάποιος να τους δείξει. Οι ταμπλέτες μοιράστηκαν με ηλιακούς φορτιστές, δε δόθηκαν, όμως, οδηγίες σχετικά με το πώς ακριβώς χρησιμοποιούνται. Το πείραμα είχε ως σκοπό να διαπιστωθεί αν αναλφάβητα παιδιά, που δε γνωρίζουν να γράφουν ή να διαβάζουν, είναι σε θέση να μάθουν μόνα τους πώς να χρησιμοποιούν εφαρμογές, παιχνίδια και βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου που είναι προεγκατεστημένα στις ταμπλέτες που τους δόθηκαν. Το αξιοθαύμαστο βρίσκεται σε αυτά που διαπίστωσε ο Negroponte.....
Ο ιδρυτής του προγράμματος O.L.P.C., Nicholas Negroponte, εξέτασε προσωπικά τα πρώτα αποτελέσματα, αναφέροντας ενδεικτικά ότι ένα παιδί άνοιξε το κουτί και ενεργοποίησε την ταμπλέτα «μέσα σε 4 λεπτά». Στη διάρκεια των επόμενων πέντε ημερών, τα παιδιά, όπως αναφέρθηκε, χρησιμοποιούσαν κατά μέσο όρο 47 εφαρμογές την ημέρα το καθένα και, μέσα σε δύο εβδομάδες, τραγουδούσαν στο χωριό τα alphabet songs που περιείχε η σχετική εφαρμογή. Κάποια παιδιά κατάφεραν, μάλιστα, να «χακάρουν» το Android tablet μετά από 5 μήνες, παρακάμπτοντας τις κλειδωμένες ρυθμίσεις στο desktop. Ο Negroponte σχολίασε ότι τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα και ότι πρέπει να γίνουν περαιτέρω μελέτες σε σχετικά «πειράματα» μεγαλύτερης χρονικής περιόδου, πριν η επιστημονική κοινότητα αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη μεθοδολογία. Φαίνεται, όμως, ότι τα έως τώρα συμπεράσματα είναι ενθαρρυντικά και σίγουρα τέτοιες πρωτοβουλίες είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμες.


Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

Special ict 2.0 ...νέο ξεκίνημα


Μετά από ένα χρόνο σιωπής επαναφέρουμε στην έκδοση 2.0 το ιστολόγιο Special ict. Ξεκίνημα λοιπόν με ένα δάσκαλο που έβαλε τα ipad στην τάξη στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς (δεν είναι τυχαίο που το δημοσίευμα στο ΒΗΜΑ έχει τίτλο Απο τα συσσίτια στην τάξη με τα ipad). Καθώς σε προηγούμενη ανάρτησή μας στο παρελθόν με τίτλο ψωμί, παιδεία και ipad στα σχολεία έχουμε προτείνει υπερσυνδέσμους με σχετικό υποστηρικτικό υλικό επικροτούμε ιδιαίτερα την προσπάθειά του αυτή και θα θέλαμε να μάθουμε για την πορεία αυτής της προσέγγισης.